Facebook-kurs for viderekommende

Varighet: 3,5 t

Kursbevis utstedes etter fullført kurs.

Kurset blir avholdt etter workshopmodellen, der det er fokus på diskusjon og oppgaver. Deltakerne får jobbe med egen virksomhet underveis i kurset.

Kurset inneholder følgende tema:

Skriving for Facebook
Hva skal man egentlig skrive og hvordan skriver man det? Hvilket språk burde man bruke for å nå sine følgere?

Annonsering i Facebooks annonseadministrasjon
Hvordan oppretter man en kampanje i Facebook? Hvordan rette annonser mot personer som har besøkt deres nettside? Det anbefales at kursdeltakere har forhåndskunnskap til ordinær fremming av innlegg/side.

Videoredigering for Facebook
Introduksjon til redigering av video, ved hjelp av en mobiltelefon.

 

Om kursholder:
Merete Reginiussen er digital rådgiver i Kreativ Industri AS. Hun er utdannet medieviter og har jobbet for mediehus som VG, TV Norge, Stavanger Aftenblad og Mediehuset Altaposten.

Reginiussen er prosjektleder innen markedsføringsoppdrag og har utviklet og holdt grunnleggende kurs i sosiale medier for 85 deltakere våren og høsten 2017.

 
“Kurslederne engasjerte og inspirerte meg. Fin kombinasjon av innlegg og aktivitet.”Deltaker på some-kurs i Alta, 10. mai 2017